Photo diary – Samen doen in Boston

Nieuwe dingen doen. Dat is wat we hier aan het doen zijn. Dat ‘doen’ doe ik liever met anderen samen. Dit voorjaar kon dat volop, want we kregen bezoek van hele gezellige mensen! Roadtripjes, New York, bergen, watervallen, lekker eten, wat hou ik ervan! Een kijkje in onze leuke, volle maanden.

Ken je dat? Na je vakantie ben je zo enthousiast over alles wat je hebt gezien, dat je iedereen ál je foto’s wilt laten zien. Maar dan ook echt ál je honderdén foto’s. Wat overeen komt met het aantal dat ik er de afgelopen maanden heb gemaakt. Daar zit je vast niet zo op te wachten. Daarom heb ik de foto’s in galerijen gezet. Een compact overzicht met foto’s. Kun je lekker zelf bepalen welke je bekijkt.

Samen naar Boston
In april kwamen Marijn en haar zus Claire op bezoek. Op hun to-do lijstje: New York. Ze begonnen en eindigden hun trip in Boston om ons te bezoeken, super leuk! Een echte doe-vakantie waarin ze van beide steden alle hoogtepunten hebben gezien. Als afsluiter zijn we twee dagen met de auto naar New Hampshire gereden. We verbleven in een hutje op de hei in de White Mountains. Het bleek er nog te sneeuwen, dus echt wandelen zat er niet in. We hebben daarom de ‘scenic route’ 112 gereden. Prachtig! Oordeel zelf:

Samen tripjes maken

Een doener, dat is ook Lieke zeker. Tijdens haar 12 dagen in Boston trok ze er zelf veel op uit, maar ook samen hebben we veel gedaan. Een paar dagen naar New York met z’n tweetjes en met Thijs samen een weekend naar de Niagara Falls. En natuurlijk koffie’s, alle wijken en musea van Boston zien, eten en naar de Red Sox. Hoe veel je kunt doen in twee weken? Bel ons gerust voor een expertrondje.

Met de auto vanuit Boston naar de Niagara Falls doe je er toch zo’n 8 uur over. Laten we zeggen van Amsterdam naar Berlijn. Lieke en ik hadden daarom tijdens mijn week in Nederland in februari al wat leuke Airbnb’s voor onderweg geboekt. De heenweg maakten we een stop in de Green Mountains in Vermont en sliepen in een echt Amerikaans motel. Op de terugweg gingen we wederom op de Amerikaanse tour; we sliepen in een kids summer camp in de Adirondacks in New York staat. Beide hele mooie omgevingen in de bergen. Jammer dat onze planning wat strak was (arme Thijs heeft heel wat achter het stuur gezeten). Maak je zelf dus – voor het eerst – een roadtrip, plan gerust een dagje extra in om ook echt wat van de omgeving te zien. Desalniettemin heeft Lieke in no-time kennis gemaakt met Amerika!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Samen met het hele gezin
Durven en doen. Dat deden mijn ouders afgelopen maand. Voor het eerst stapten ze in een vliegtuig om ons te bezoeken. Samen met mijn broers Pascal en Jeroen kwamen ze bijna een maand naar Amerika! Wat een mooie reis maakten ze; Pascal had een mooie route uitgestippeld naar New York, Washington, de Great Smokey Mountains, Pennsylvania en de Niagara Falls. Ze begonnen en eindigden natuurlijk in Boston.

Ik vergezelde ze een paar dagen in New York. Daar namen we een C3 CityPass waarmee we 3 bezienswaardigheden konden bezoeken. Ook nieuw voor mij: Top of the Rock op Rockefeller Plaza en met de boot naar Ellis Island en het vrijheidsbeeld.

Samen verkennen
lianneschrijft.nlDirect nadat we mijn familie uitzwaaiden, kwam oud-collega en vriendin van Thijs, Suzanne een paar dagen op bezoek. Na een werkbezoek in Los Angeles plakte ze er een paar dagen Boston achteraan om te zien waar we wonen. Super gezellig! En in een paar dagen krijg je een goed beeld van de stad. En de must-see’s en must-eats natuurlijk. Om die eraf te werken zijn Thijs en Suzanne nog een dagje wezen hiken op Mount Monadnock in New Hampshire.
Mount Monadnock New Hampshire, lianneschrijft

In dezelfde week waren Martijn en Wilianne met Jesse en Laila in Amerika. We spraken met ze af in Rhode Island voor een korte reünie. Eerst een dag in het kustplaatsje Newport. De Cliff Walk langs de zee is zeker een aanrader, evenals de Ocean Drive route. Het stadje is enorm mooi, met naast de typische kustuitstraling, enorme villa’s. Deze zijn open voor publiek en je kunt er een mansion-route volgen. Wij hadden daar nu geen tijd voor maar het komt zeker op onze to-do lijst.

Cliff walk, Newport
Newport, Rhode Island, lianneschrijft

Samen verhuizen
Omdat we niet genoeg krijgen van roadtripjes stond in augustus een lange roadtrip naar het zuiden van de VS op de planning. Dat maakt plaats voor iets anders; we gaan  verhuizen! Per september wonen we in een mooi, groter huis in Somerville. We nemen het appartement over van Nathalie en Martijn die naar New York verhuizen. Naast het leuke nieuws dus ook heel jammer! Ik verwacht wel dat er dit jaar nog wat tripjes naar The Big Apple gemaakt gaan worden 🙂

Samen werken
Ook ben ik nieuwe dingen aan het doen! Sinds juni maand werk ik drie avonden in de week voor een Nederlands bedrijf, Promodeals. Dagelijks promoten zij dagaanbiedingen van Nederlandse etailers op verschillende aanbiedingensites. De aanbiedingen die om middernacht online komen, verwerk ik om zes uur in de avond Boston-tijd tot een compleet overzicht.

Genoeg te doen dus, in en rondom Boston! Binnenkort meer to do’s. We hebben inmiddels weer leuke uitstapjes gemaakt – zoals whale watchen – en nieuwe avonturen op de planning. Wat dacht je van Acadia National Park in september? En wist je dat in Vermont de Ben & Jerry’s fabriek staat en je daar je eigen ijs kunt maken? Yess, guess what I’m gonna do on my birthday!